Про Форуми словами їх учасників і творців. Частина 3

Ірина Магдиш: Є три речі, які мене переконали долучитися до проекту форуму «ПогранКульт:ГаліціяКульт». Можливо, вони переконають і вас.

Перше – це те, що в цьому проекті немає брехні. За пів року в проекті, брехні я не зауважила. Є сумніви, є питання, є пошук відповідей, є мотивація, є ентузіазм, інколи є втома, але немає брехні. І це дуже цінна риса.

Друга річ – це те, що в проекті є мільйон заходів, але в кожному заході центром уваги є людина. Не ідеологія, політика чи абстрактне поняття «регіону» та «історії», - а саме людина. Це дуже спокусливо та привабливо, бо нам справді бракує оцього людського масштабу у всьому. Адже ми інколи страждаємо гігантоманією, пафосом, і забуваємо, що в центрі має бути людина.

Третя річ, – ключове слово, яке об’єднує всі події проекту, – це «допустимість». Ми допускаємо до себе, ми допускаємо існування іншого, ми допускаємо питання. Ми  не допускаємо світогляд, який базується на дилемі «або-або», і вітаємо світогляд, що базується на дилемі «і-і».

 

Геог Жено: Просто таке відчуття, ніби 25 років в Україні не було діалогу між сходом і заходом. А даний форум цей діалог створює, і це магічний інструмент для об’єднання країни. 

Любов Морозова: "ГаліціяКульт" - це той проект, який дуже легко міг би зірватися на пафос, оскільки все, що пов’язано з культурною політикою у нас переважно пафосне. Але цей проект таким не стане, бо він зітканий з особистих історій самих кураторів, їхніх вподобань. А все, що ми любимо і що нам цікаво, є тим, чим хочеться ділитися з іншими.

В цьому плані показова історія Collegium Musicum, того колективу, який ми дуже хочемо привезти  до Харкова. Collegium Musicum буквально за кілька років змогли підняти класичну музику у Львові. В той час, коли музиканти жаліються на порожні зали, Collegium Musicum додаткові стільці на сцені величезної зали філармонії розставляє, аби тільки всі бажаючи змогли поміститися. Проект, який буде представлено в рамках «ГаліціїКульта», пов'язаний з Йозефом Кофлером, дуже цікавим композитором початку XX століття, про якого ми майже не знаємо. І аби дізнатися більше – нам потрібен «ПогранКульт:ГаліціяКульт»

Читай також

comments powered by Disqus