Як створюється декорація
Театральна вистава складається із багатьох компонетів. Зазвичай, в основі є текст, на базі якого группа художників вже сворюють свій твір.
Для того, щоб актор вийшов у правильний момент і точно сказав свою репліку потрібно, щоб йому допоміг режисер знайти своє місце на сцені. Зонування простору - одна з найважливіших речей постановці.
Для того, щоб думка авторів вистави була зрозуміла, потрібно вивірити ритм. Різні емоції мають різні ритми. І ритм існування атора, як не дивно, визначає йому простір.
Від того, як розставлені предмети на сцені залежить географія персонажа. Це може бути відкритий майданчик. Тоді рухатись легко. Відсутність перешкод з одного боку полегшує задачу актору, з іншого позбавляє його можливості взаємодіяти з простором. Позбавляє динаміки.
Звісно, візуально-інформативна функція - це те, що найперше спадає на ум, якщо ми говоримо про декорацію. Сценічне оформлення дає нам розуміння де і що відбувається. Атмосферу створюють деталі. Речі, які можуть бути непомітними вашому оку, найчастіше і свторюють враження. Працюючи на одному проекті, художник спершу на дерево наніс сіру фарбу. Наступним слоєм намалював різні написи, типу "осторожно, убьет!". А потім розводами замалював їх так, що вони ледь проглядались. Я хотів спитати, чого ж не можна було одразу все замалювати сірими розводами, якщо тих написів і так не видно. Але, побачивши результат, сперечатись було неможливо. Дійсно, ледь помітні вказівники давали враження покинутості, розрухи. Все начебто виглядало охайно. Але лишалось відчуття, що десь є заковирка, що тебе обманюють. Предмет втратив своє призначення. І люди забули, що це трансформаторна будка, для чого вона взагалі. Але робили вигляд, що знають. І, навіть, заново її пофарбували, замалювавши невідомі ієрогліфи. Ну так, щоб не дратувало.
Так, це сприймається інтуітивно. Але ці деталі дають атмосферу, яку прямими художніми тезами не передати.
Третє, що дає декорація - сенс. У декорації є своя історія. свій смисл. І своя динаміка. Вона теж рухається, теж розвивається. Інакше, аніж мінюються персонажі вистави. Інакше, аніж рухається сюжет. У неї є своє життя. Так само, як змінюється місто довколо нас, хоч ми цього можемо й не помічати. Як плавно змінюються пори року.
Сенс може бути символічним, може бути більш виразним, ніж всі інші сценічні прояви.
Тому, створення декорації - це дуже кропітка і довга робота. Вона потребує широкого охоплення світу художником.
Сценічна декорація рухається інакше, аніж кіно-декорація. Адже монтаж кіно дозволяє більш швидку зміну планів. У театрі, зазвчиай, сцена є статичною. І завжди потрібно вигадувати, як змінювати локацію. Тому часто мова сценографії є абстрктною. Тоді інструментів для вираження є набагто більше.
По кожному абзацу хочеться уточнювати і говорити більше. Але краще мати запитання і уточнення