Напевно, у мене будуть з’являтися нові роботи, але які і коли, я не знаю. Питання не в тому, аби мати їх у своїй колекції, а скоріше в можливості дивитися на різне мистецтво, старе і нове.


  

— Назвіть, будь ласка, ваше ім'я і основне заняття.

Ваганова Юлія, менеджер мистецьких мультидисциплінарних проектів.

— Згадайте той день, коли ви вперше стали власницею твору мистецтва, а можливо, одразу декількох. Як це сталося? Це був момент спонтанності чи цьому передував пошук і виваження вашого рішення?

— Перший твір — це робота польського художника Леона Тарасевича. Я отримала його у подарунок, і це перша робота, яку я повісила у своєму помешканні. Цей твір був створений на моїх очах під час проекту «Малярство» (Тіберій Сільваші, Леон Тарасевич, куратор Юрій Онух) в ЦСМ при НаУКМА у 2000 році. Леон робив інсталяцію на підлозі, вкривши її різнокольоровою штукатуркою. Частина підлоги після завершення проекту була знищена (так захотів автор), а частина порізана на «картини» — деякі з них були продані автором, а я отримала таку у подарунок. Я дуже хотіла мати цей шматочок, але не мала сміливості попросити. Хоча і чула тоді, що художники часто дарують роботи організаторам проектів. Я не розуміла, що часто це робилося не тільки з відчуття подяки, але й через умови галереї. Ця практика не є мені близькою.

«Малярство», Леон Тарасевич, ДВП, кольоровий акрил, 46x46 см

Проект «Малярство» у ЦСМ, 2000

 

— У тих випадках, коли вас захоплює бажання придбати роботу художника чи художниці, що вас мотивує?

— Робота має для мене особисту історію, вона мені подобається, ціна. Декілька робіт я купила спеціально на подарунки друзям.

 

— Що є характерного у тому мистецтві, яким ви володієте на даний момент?

— Історії, роботи мають історії. Я не купую мистецтво заради вкладання грошей чи прикрашання оселі або складання. Я купила для себе лише дві роботи, вони мені сподобалися, і я мала фінансову можливість. Одна з робіт — це витинанка Толіка Бєлова, одну він мені подарував, другу я купила роком пізніше. Малюнки Толіка мають якійсь неймовірний нерв, і я хочу ще купити його графічну роботу.

Витинанка Толіка Бєлова

І ще робота Дмитра Кузовкіна «Бруківка Львова». Це аплікація. Просто сподобалося, напевно, назва зіграла своє. Дуже люблю Львів. Одні з моїх найближчих друзів — зі Львова, кожна подорож у це місто — завжди історія. І мені бракує львівських кав’ярень.

Декілька малюнків моїх синів офіційно зараховані до колекції. Іванова «Чудесний маг Ваганова Івана» і «Мисливець, вовк і трамвай» Микити. Автори детально розповідають про свої роботи.

«Чудесний маг Ваганова Івана», Іван Ваганов, папір, гуаш, 21х30 см

«Мисливець, вовк і трамвай», Микита Ваганов, папір, олівець, фломастер, 21х30 см

 

Іноді не думаєш, що робота може опинитися на стіні. Так у мене з’явилися два плакати з виставок, – я їх поцупила під час підготовки (звичайно, це не оригінал). Я вставила їх у рами і вирішила повісити. 

 

Плакат «l`art pour l`art».1994. Mendell&Oberer. 90x60 см

Плакат до виставки «bewußt, einfach», 1998, 90x60 см

 

— Про які мистецькі роботи у вашому володінні ви любите розповідати і показувати своїм друзям чи колегам?

— Наприклад, у мене є робота Саші Макарської, яку вона подарувала мені після закінчення першого року резиденції групи Р.Е.П. у першому великому складі в ЦСМ при НаУКМА у 2005 році. Дуже гарна й іронічна робота. Я працювала координатором і відповідала за резиденцію. Тоді 15 художників мали можливість використовувати частину простору ЦСМ у Староакадемічному корпусі як студію-офіс-майстерню і зробити декілька виставкових проектів. Перетворення частини простору інституції на майстерню відразу 15 творчих, цікавих, бурхливих художників було для мене важким організаційним випробуванням. На роботі зображена чаша з підписом «Чаша терпіння», а внизу дрібненько написано «Р.Е.П.».

 

«Чаша терпіння», Саша Макарська, полотно, акрил, 15x15 см

В мене є «неповішана» робота — не можу знайти місце для неї. Це подарунок від Алевтини Кахідзе. Коли я думаю про роботи Алі, завжди згадую історію про те, як вона хотіла жити біля води, але не мала можливості, і намалювала воду, бо якщо намальоване — ти вже це маєш. Це відчуття «володіння-неволодіння» завжди провокує мене. Останнім часом я спеціально не беру у подорожі фотоапарат – мені хочеться відчути те що я бачу, а не мати схованим у «володінні» флешки.

«Limited  editions», Алевтина Кахідзе, ксерокопія на папері приклеєна на ДВП, 120х90 см

Є робота Олени Турянської, яка мені нагадує проект «І душа. І розум. І тіло» (Олена Турянська, Мирослав Машлянко, куратор Юрій Онух, 2008, ЦСМ при НаУКМА). Сама робота не відноситься до проекту, але завжди переносить мене у простір її витинанок і об’єктів Машлянка.

Ще невеличка робота Гамлета Зіньківського. Це як матеріалізація бажання купити його роботу-платівку. Несподівано я отримала в подарунок зовсім іншу його роботу, і вона мені подобається більше. Я не знаю, як її оформити, ще не придумала. До речі, робота Алевтини не висить саме з цієї причини. Я хочу пофарбувати шматок стіни під роботою. Але тут у нас виникають суперечки з чоловіком: чи варто фарбувати шпалери, які не створені, щоб бути пофарбованими, або купити великий шмат паперу золотого кольору — але такого розміру я не знайшла.

«Сыро было», Гамлет Зінківський, папір, змішана техніка, 9х12 см

 

— Вам цікаво чути про враження чи особистий зміст, які інші люди отримують від вашої приватної колекції?

— Ніколи про це не думала, це приватна колекція, щось, що має значення для мене, і цього достатньо. Іноді друзі питають про роботи, і тоді я розповідаю історії.

 

— Ви думаєте про те, щоб у майбутньому купувати більше мистецтва? Це будуть твори, схожі на ті, що вам сподобались раніше, чи ви відкриті до чогось абсолютно нового?

— Я не думаю в категорії «більше чи менше». Напевно, у мене будуть з’являтися нові роботи, але які і коли, я не знаю. Питання не в тому, аби мати їх у своїй колекції, а скоріше в можливості дивитися на різне мистецтво, старе і нове.

Є роботи, які я колекціоную у пам'яті. Не знаю, коли я знов наживо побачу їх. Наприклад, «Скок Воропаєва Миколи» Андрія Сагайдаковського. Цю роботу, напевно, я би хотіла саме мати на стіні. Але вона продана до приватної колекції, та водночас є і в моїй колекції.

«Скок Воропаєва Миколи», Андрій Сагайдаковський, ролотно, змішана техніка, 141х183 см

 

Автор
Громадська організація «Ґараж Ґенґ»

Зрозумілі поради, завдяки яким бізнес зможе вийти на краудфандинг, а значить залучити ресурси, підвищити впізнаваність свого бренду та зростити спроможність команди.

Маршалл Розенберг, автор терміну «Ненасильницька Комунікація», говорив, що конфліктів на рівні потреб не існує, вони існують на рівні стратегії задоволення цих потреб.