Огляд гри Місто Синергія

Огляд гри Місто Синергія

185 7 хвилин хв. читання
8.08.2023

Огляд настільної гри "Місто Синергія", ціль гри створити модель оновленого міста в командній взаємодії через обговорення та знаходження сумісності  різних проєктів.

Огляд гри Місто Синергія

Цікавитеся урбаністикою? Дивитеся на місто навколо з думкою “я знаю, як зробити краще”? А може, навіть мрієте про кмітливий поліс майбутнього? Але не знаєте, за що хапатися перше, де брати ресурси на розбудову? Тепер натомість уявіть, що ресурси відновлюються, і пошуки не відволікають вас від ідеалу. Ось ви збираєтеся з колегами в затишку кав‘ярні чи творчого хабу, берете до рук карти з колоди проєктів — і відчуваєте, що за таких умов побудували б їх всі й одразу!

“Місто Синергія”

В цьому і полягає сутність гри: створення моделі оновленого міста відбувається в командній взаємодії шляхом обговорень сумісності проєктів. Разом— ключове слово в ігровій механіці. З іншого боку, хоча стратегія “стати переможцем за рахунок інших” не закладається, є рахунок ефективності кожного учасника. Зростати персонально в тісній співпраці з іншими, та допомагати їм в тому ж — ось яке відчуття виникає під час гри.

Це так не схоже на звичні настільні ігри (такі, як “Мачі Коро”, “Дюна”, “Квиток на поїзд”, “Королівська пошта”), де ресурси чи замовлення треба отримувати і виконувати в конкурентній боротьбі, змагаючись за найприбутковіші рішення.

Синергія — це значить, що четверо учасників утворюють шість взаємозв‘язків, а шестеро — вже п‘ятнадцять. Зв‘язки ці означають, що, інвестуючи лідерство у власні проекти, кожен також підтримує проекти інших, залучаючи ресурси для власних проєктів; разом вони мають формувати дієву життєзарадну екосистему міста.

Хоча гра побудована на класичних засадах: карти проєктів, подій та персонажів з параметрами, ресурсні фішки та планшет для обрахунку, це не “Монополія”, де випадковість керує усім.

Найголовніший механізм та рушій гри — вміння спілкуватися. Презентувати свій проєкт в якості підприємливого лідера, вислухати презентації інших; захистити в дискусії проєкти, що вписуються в екосистему; створити картинку міста, яка виходить за рамки описів на картках. Також це вміння реально оцінити свої сили: рухатися без зайвої обережності, але і вчасно зупинитися, не набирати багато “улюбленців”. Підтримуючи залученням капіталів інших, довести все бажане до реалізації, не витративши марно ресурс.

Словом, це гра про лідерство. Ентузіазм, що живе всередині людини, учасника команди синергетичного міста. І якраз лідерство показане як найбільш обмежений з відновлюваних ресурсів, бо фокус уваги та час на впровадження своїх геніальних ідей такими і є в реальному житті. Отже, мета гри — навчити людей розпоряджатися цим найціннішим ресурсом, за умов усталеного притоку інших. Тут дехто згадає, що в економічних іграх з територіями та маршрутами теж можна розігнатися та не побудувати замовлене — в цьому є деяка збіжність, та й по всьому.

 

А що ж саме в коробці?

60 карт Проєктів, 30 карт Подій, 6 карт Індивідуальних стратегій. Також фішки капіталу, яких має вистачити на всі планшети гравця, їх базово по сім на хід, окрім лідерства – його дві.

П'ять капіталів символічно відображають потреби кожного проєкту в залученні:

людський (зелений) — означає жагу до знання та зростання;

культурний (червоний) — сенси, цінності, творчі практики міста;

соціальний (фіолетовий) — гнучкість мереж комунікації, довіра в зв'язках;

інфраструктурний (синій) — стан міського середовища, нервова система обігу решти капіталів; 

фінансовий(помаранч) — грошові засоби для інвестицій у проєкти.

Чотири з цих капіталів (окрім останнього) визначають галузі розвитку міста, зберігаючи колір та сутність. Колір вказує на те, що потребуватиме значно більше соціального інвестування саме цього капіталу. З огляду на те, що це гра про екосистему, параметрично горизонтально проєкти не пов'язані між собою. Створити всі додаткові зв'язки — мета-задача для уяви та елоквенції гравців команди.

Фінансовий капітал не має свого аналогічного набору карт, він радше як океан, що пов'язує острови проєктів.

Шість помаранчевихІндивідуальних стратегійвідповідають шести основним принципам механізму краудфандингу Спільнокошт на платформі участі Велика Ідея. Чотири з них посилюють проєкти згідно кольорів капіталів креативності, і отримують бали за найбільшу кількість реалізованих проєктів в галузі. Стратегія “Трендсеттер” сфокусована на підсиленні того напрямку, який розвивається спонтанно під час гри. “Мультидисциплінарний експерт”, навпаки, має зацікавлення в тому, щоб збирати сети з чотирьох капіталів. Цікаво, як вони домовляться?

Нарешті,Події, покликані зменшувати лінійність та передбачуваність гри. Вони впливають на кількість та регенерацію одиниць капіталів, дозволяють їх обмін, раптово прискорюють чи вповільнюють втілення проєктів.

 

Перебіг гри

Спочатку гравці розподіляють ролі в команді — Індивідуальні стратегії. Тобто, кожен учасник позначає свою впевненість у презентаціях по впливу на конкретний капітал. Наприклад, краще розуміє інфраструктурні проєкти. Стратегії допомагають відчути баланс між індивідуальним розвитком та внеском в командну роботу і спільний проект. Далі гравці домовляються між собою про те, як святкуватимуть успішне завершення кожного з п'яти (або більше) раундів. “Святкувати” завершення раунду можна звичайним потисканням рук по колу, а можна і підіймати келихи, кому що до смаку. Це створює відчуття цінності маленьких кроків до великого досягнення.

Перед кожним раундом трапляється незалежна від команди Подія, і в її реаліях гравці заявляють про наміри очолити обрані проєкти.

Отже, що собою являє проєкт? Назва та фото мають налаштувати вас на пітч — адже на кону справжня інновація, яку ви розумієте та якій співпереживаєте. Це спонукає замислитися над чимось, що припадає до серця в дійсності. І коли ви як Підприємливий лідер описуєте важливість та актуальність впровадження саме цього проєкту в кмітливому місті, це вже є своєрідною репетицією майбутніх виступів з презентаціями. “Вартість” втілення проекту відображена в цифрах, а саме скільки фішок кожного з п'яти капіталів сукупно мають покласти інші гравці команди. Але на цьому збіжностей із розважальними іграми стає дедалі менше.

По мірі зростання “міста”, пропозиції мають враховувати побудову функціональної екосистеми. В деяких карт є свої особливості, що впливають на неї. Індивідуальні стратегії кожного учасника команди можуть спонукати до спроб переконання інших розвивати вигідні собі напрямки. Побудувати все самотужки неможливо — і не потрібно. Переконуйте інших у життєзарадності свого бачення, і не забувайте вислухати їх, задля спільного виваженого результату.

Після кола пітчів та обговорень учасники команди набувають роліСоціальних інвесторів. Проєкти оцінюються згідно того, наскільки вони стають частиною екосистеми, а їхні керівники — згідно здатності розпорядитися п'ятьма капіталами та довести проєкт до фіналізації завдяки особистому лідерству. Важливим чинником в прийнятті рішень є Складність проєкту, яка виглядає на карті як годинничок, бо це символ приділення ідеям часу та уваги. Ви заявили “довгобуд”, а потім взяли побічний “пет” проєкт? А фішки Лідерства гарно порахували, щоб вкладене за три та більше раундів, не згоріло? Трохи механіки, щоб не захоплювалися красномовством. Впровадження проєкта приносить гравцеві бали, вказані на карті. Порахувати вигідність балів відносно лідерства та вкладень непросто через те, що на інвестиції впливає нечисловий аспект гри — спілкування в команді.

 

Визначення переможця

Незважаючи на те, що “Синергія” — командна гра з ненульовою сумою, заохочення провідного лідера з команди в ній є. Кожен з учасників набирає бали згідно вартості завершених проєктів, за випадкові події, додатково за виконання стратегії персонажа (за дотримання однієї теми або сету з чотирьох капіталів). Так формується таблиця ефективності внесків в загальну справу. Набравши більше за інших, як у більшості розважальних ігор, ви отримаєте свої додаткові оплески. Та найголовніше, коли все пораховано, і скінчилися всі обговорення, поглянути на стіл: чи з карт на ньому постає місто вашої спільної мрії, кмітливе та екосистемне? 

І як завершення, команда разом описує це місто, яке вона створила та розвинула під час гри. Бо ось це й є головне джерело гарного настрою в грі “Місто Синергія”.
__________________

Щоб дізнатись як отримати гру перейдіть в розділ Майстерня

Автор огляду YASKR

 

Garage Gang реалізує діяльність бізнес-клубу участі Club GoBiGGGA! for talents relations за підтримки партнерів як переможець конкурсу «Інновації в залученні місцевих ресурсів», що реалізується ІСАР Єднання у консорціумі з Українським незалежним центром політичних досліджень (УНЦПД) та Центром демократії та верховенства права (ЦЕДЕМ) завдяки щирій підтримці американського народу, наданій через Агентство США з міжнародного розвитку.

Зрозумілі поради, завдяки яким бізнес зможе вийти на краудфандинг, а значить залучити ресурси, підвищити впізнаваність свого бренду та зростити спроможність команди.

Роберт Халф дослідив відмінності роботи представників різних поколінь на робочому місці. Директорів компаній запитували: «У якій із наведених сфер ви бачите найбільші відмінності серед співробітників вашої компанії різних поколінь?» 30% відповіли, що в навичках спілкування, 26% — адаптації до змін, 23% відповіли, що в технічних навичках. Тільки 7% відповіли, що люди різних поколінь не відрізняються в роботі.