Як досвід музикантів Kronos Quartet та A Far Cry можна використати для вашої справи?

Журналістка американського Public Broadcasting Service Елісон Екк, поспілкувавшись з музикантами Kronos Quartetта A Far Cry, знайшла новий шлях для взаємодії в бізнесі.

В минулому році The New York Times створили відео-інсталяцію музичної взаємодії легендарного гурту Kronos Quartet. Ця медійна ілюстрація показувала як складний мелодійний потік можна розкласти на участь в ньому окремих музикантів.

За збігом обставин приблизно в той же час на сторінках Times струнний квартет як модель взаємодії протиставлявся величезному симфонічному оркестрові з диригентом на чолі. Музику оркестру веде за собою диригент, тоді як взаємодія квартету є музичною метафорою горизонтальної комунікації – малі гурти розвивають особливі способи інтерактивності, яка напряму впливає на властивість їх музики.

Іншим прикладом може бути бостонський гурт A Far Cry. Цей номінований на Grammy камерний оркестр, хоча і складається з 17 осіб, не має у складі диригента, тож по принципу взаємодії музикантів знаходиться ближче до квартету, ніж до симфонічного оркестру.

Далеко не всі камерні оркестри не мають диригентів, однак саме такі музичні колективи є трендом ХХІ століття, ймовірно, через своє більше заохочення демократичних принципів та енергію винахідливості, якої годі шукати у великих симфонічних оркестрів.

Дослідження взаємодії музикантів Kronos Quartetта A Far Cry може допомогти знайти модель функціонування для здорових на інноваційних команд.

1. Переставляйте стільці

Музиканти A Far Cry для кожного виступу обирають нове розміщення стояння чи сидіння на сцені. Такий підхід не лише надає нове візуальне сприйняття глядачам, але також дозволяє по-новому створювати музику під час концертів. Навіть під час репетицій музиканти постійно переставляють свої стільці.

Змінювати місце під час виступу можна, як буквально, так і уявно. Фізична зміна місця дає нові ракурси та можливості для інсайтів. Уявна зміна ролей може дозволяти новим людям проявляти себе в якості лідера. Результатом такої зміни в колективі може бути вищий рівень жвавості, толерантності та винайдення неочікуваних рішень.

Учасниця A Far Cry Сара Дарлінг каже, що подібний підхід діє для гурту як розвага, що надає доступ до повного набору різних характерів.

2. Грайте свою партію

Це базове правило для музикантів, однак його слід розуміти не лише, як гру того, що написано на папері, – а як інтерпретацію цього. Те саме стосується і немузичних команд, просто робити свою роботу не означає інтерпретувати, однак навіть найменші завдання можуть потребувати людського мислення.

Саме через це колективи на зразок A Far Cry витрачають масу годин на репетиції. Їм потрібно зрозуміти, як слід грати конкретну ноту, чому композитор позначив одну партію клавішних як м’яку, а іншу як голосну тощо. Тобто фактично йде робота з розуміння того, що музичні знаки можуть нам сказати. Без інтерпретації музика не може звучати переконливо.

В різних робочих колективах люди часто відчувають, що не можуть висловлювати свою думку чесно, або, що їх думка нічого не значить. Замість цього слід зрозуміти, що інтерпретація закладена в самій суті людської праці. Без неї ви не зможете робити свою музику.

3. Не порівнюйте з віртуозами

В творчому середовищі завжди виникає напруга між бажанням бути собою і необхідністю наслідувати інших. Поза всяким сумнівом – всі ми маємо вплив на себе. Есеїст Меган Даум написала у своїй нещодавно опублікованій книзі The Unspeakable, що «життя це переважно вправа в тому, щоб бути чимось іншим, ніж ми звикли, залишаючись при цьому тим, ким ми фундаментально є».

Ми вимушені постійно порівнювати себе з кимсь, але інколи таке порівняння паралізує. Музикант може брати уроки, або наслідувати улюбленого віртуоза, однак на якість звучання інколи може впливати його фізіологія, або навіть погода. У запалі музичного моменту йому не залишиться нічого іншого, як самостійно працювати зі звуком, який він отримує від іншого музиканта.

Один з найважливіших уроків, який можна отримати від музикантів, – не потрібно порівнювати себе з іншими і зосередитися, в першу чергу, на своєму власному прогресі. Будь-який музикант несе в собі сукупність музичних філософій попередників, однак результатом його діяльності є лише звук його музики.

4. Тратьте свою енергію мудро

Часто найважливішим в колективній співпраці музикантів є питання автентичності. Як вписати свою особистість в колективний темперамент гурту?

Музикантка A Far Cry Сара Дарлінг вважає, що для того, щоб підключити свою автентичність до більшого групового інтелекту, потрібно знайти, де використовувати свою енергію, адже є моменти, в яких для вас це може бути більше легким та природнім, ніж для інших учасників колективу.

В струнному чи камерному оркестрі, альтист може зрозуміти, що його партія може бути схожою на партію першої скрипки, тому він має докласти свої зусилля для того, щоб додати йому глибини звучання. Під час виконання музикант працює над пошуком місць, коли його вклад в загальне звучання може бути найбільш корисним.

Не-музиканти можуть задавати собі такі ж питання. Розуміння моменту прикладання своєї енергії в командних завданнях може врятувати від перегорання, що матиме позитивний вплив на діяльність усієї команди в цілому. 

Продовження читайте тут

Автор
ВЕЛИКА ІДЕЯ — платформа фінансування проектів через Спільнокошт / медіа соціальних інновацій

Зрозумілі поради, завдяки яким бізнес зможе вийти на краудфандинг, а значить залучити ресурси, підвищити впізнаваність свого бренду та зростити спроможність команди.

Бути значить робити. Досягати значить ставати. Іти на зустріч невизначеності значить відважно жити. Перемагати значить іти по кроку за раз до мети, не відстаючи в марафоні без відміряної дистанції ні на крок, щоб зрештою випередити ворога на півкорпусу.