Генеративна анімація, глітч-арт, демосцена, робосумо, дрон-рейсінг та ще сім понять словника новочасного мистецтва комп’ютерних технологій. Просто про складне

3-5 червня у Львові відбувається фестивалю комп’ютерного мистецтва De:coded. Гіки, айтішники, мейкери та інженери з різних міст України змагатимуться, вчитимуться та створюватимуть віртуальні світи. Щоб порозумітися з ком’юніті технологічних творців ВЕЛИКА ІДЕЯ вирішила дослідити малозрозумілі нові слова фестивалю.

Медіамистецтво, або мистецтво нових медіа – це вид мистецтва, твори якого виробляються та демонструються за допомогою інформаційно-комунікаційних технологій, переважно таких як відео, комп’ютери, мультимедіа, веб та інше.

За словами Олексія Тищенка, медіахудожника зі Школи нових медіамистецтв Black Box, окремі групи творців також часто характеризують його як «мистецтво нових медіа», «електронне мистецтво», «цифрове мистецтво».

А на #decoded Black Box привезуть об’ємні просторові враження від насиченої музики у поєднанні з відео-графікою, синхронізаваною зі звуком. Як додаток до концерту аудіовізуальний сет від медіа художника Гоши Потопальского aka ujif_notfound.

Читайте також: Фестиваль De:coded – чорний моноліт із «Космічної одіссеї»

Інтерактивна інсталяція та інтерактивне мистецтво – один із різновидів нового медіамистецтва, який передбачає безпосередню участь глядача у творенні смислу та значення арт-об’єкту. Можливість взаємодії реалізується за допомогою використання комп’ютерів, мобільних гаджетів та сенсорів, що реагують на рухи, дії, жести людини.

Під час ‪‎#decoded буде встановлено інтерактивну інсталяцією Transgravity, розроблену Анною Марценюк та Серєм Бєляєвим. Відвідувачі зможуть своїми рухами змінювати зображення та звук інсталяції. В цьому проекті людина показана з двох сторін: як сила, що впливає на всесвіт, та як мала частинка людства. Графічні елементи інсталяції символізують людей та зв’язки між ними і в той самий час показують вплив одної людини на суспільство в цілому.

Генеративне мистецтво – ще один різновид поєднання високих комп'ютерних технологій з мистецтвом. В ньому автономні системи, а не художник визначають особливості художніх робіт. З одного боку можна стверджувати, що система лише відтворює генеративний художній задум творця, а з іншого, що система сама бере на себе роль художника.

Читайте також: «Для мейкеров нормально, если где-то торчат провода»

Глітч-арт – це естетизація будь-якої діджитальної чи аналогової помилки. Особливістю є те, що глітч штучно створює людина. До глітчу можна віднести системний збій, зависання комп’ютера, баг, візуальний збій, додаткові звуки, що виникають при записі платівок, касет чи відтворення відеоматеріалу, комп’ютерних ігор.

Першопочатково глітч виник у середніх 90-х у музиці. Так називали жанр експериментальної музики. І до сьогодні існує напрям глітч-хопу.

В звичайному житті стикнутися віч-на-віч з глітчем можна й просто на своєму ПК. Наприклад, коли комп завис, ви намагаєтесь перетягнути віконечко чи декілька, а замість цього на моніторі лишається слід від руху мишки. 

Демосцена – це напрям комп’ютерного мистецтва, головною особливістю якого є побудова відеоряду у реальному часі за принципом роботи комп’ютерних ігор. Над створенням цього «демо» працюють програмісти, дизайнери та музиканти, таким чином цей напрям втілює синтез програмування та мистецтва. Наприклад, PC Demo, яке створили на підпільній німецькій демовечірці Revision.

Мистецтво демо з’явилося у 80-х завдяки комп’ютерним іграм та хакерам, який лишали коротке інтро-заставку на грі, які «крякнули», щоб похизуватися. З часом це переросло у цілий тренд і формат прояву власної творчості зі своїм сленгом та спільнотою.

Демовечірки відбуваються у форматі серії конкурсів «компо», де музиканти, дизайнери, аніматори створюють демки у реальному часі. Так, ніхто не пише окремо музику і не знімає відео. Все створюється у реальному часі. Чимало сучасних студій анімацій та медіамитців починали як демомейкери. Серед них, і всесвітньо відома команда Rovio Entertainment, що створила Angry Birds.

На фестивалі #decoded відбудеться перша в Україні відкрита зустріч демомейкерів.

Читайте також: Еволюція мемів: FabLab –> FabCities

Дрон-рейсінг – це вид спорту, де учасники управляють дронами, які оснащенні відеокамерами і транслюють в прямому ефірі те, що «бачить» безпілотник. Дрон-рейсінг з’явився як аматорський спорт в Австралії в 2014 році. А вже в 2015 році в Каліфорнії у США відбувся перший Національний чемпіонат з дрон-рейсінгу з призовим фондом у 25 тис. дол.

На #decoded відбудеться львівський етап перегонів дронів на трасі сяючих вогнів від Rotor GP (an 80's sci-fi inspired arcade drone racing league).

Кіберкультура – відгалуження комп’ютерної культури, що об’єднує спільноту людей, яка виникла у комп’ютерній мережі внаслідок використання її для спілкування, розваг та бізнесу. Кіберкультура включає наступні формати та способи взаємодії: онлайн-спільноти, соціальні медіа, мобільні додатки, доповнена реальність. Блоги, чати, кіберспорт, е-комерція, комп’ютетні ігри, файлшейрінг – все це характеризує кіберкультуру та демонструє тренди, динаміку розвитку її спільноти.

Кіберспорт, або e-sport – ігрові змагання, що відбуваються за допомогою використання комп’ютерної техніки, де комп’ютер як посередник генерує віртуальну реальність. В ній власне і відбувається змагання. Історія кіберспорту розпочалася з появою гри Doom 2, а в 1997 році з’явилася перша кіберліга Cyberathlete Professional League. Типи змагань поділяються за дисциплінами-видами ігор.

У 2013 році кіберспортивну дисципліну League Of Legends визнали справжнім видом спорту, а її учасників – справжніми спортсменами. Це спрощує в'їзд на територію США гравцям з інших країн за допомогою спрощеної системи отримання візи. Для кіберспортивних змагань підходять не всі ігри. Наприклад, не підходять ті, що у своєму сценарії містять елементи випадковості.

На #decoded буде наймасштабніше кібеспортивне змагання з восьми дисциплін: League of Legends, World of Tanks, StarCraft II, Quake 3, Hearthstone, Fifa 16, Worms Armageddon, Doom 3. Призовий фонд змагань складає на сьогодні 45 тис. грн.

Косплей – костюмована гра-перфоманс у офлайні. Косплей виник в Японії серед фанатів аніме та манґи, учасники якого повністю співвідносили себе з обраними персонажами комп’ютерних ігор. Косплей передбачає повне відтворення віртуальних героїв, включаючи копіювання костюма, манери мови, зачіски, кольору волосся, макіяжу. Але зовнішнього образу недостатньо, справжня майстерність полягає в тому, щоб виразити внутрішній світ свого образу.

На #decoded учасники косплей стануть на час фестивалю характерними героями найпопулярніших відеоігор.

Читайте також: Маніфест мейкерів: народжені створювати

Роборейс, або перегони автономних роботів – це змагання автономних роботів, яких мейкери створюють власноруч, а потім випробовують на перегонах. За своєю суттю робототехнічні змагання нагадують «Формулу 1» за тим винятком, що змагаються не керовані пілотами боліди, а автономні роботи. Змагання передбачають наявність професійної траси.

Робосумо – це різновид змагань-поєдинків автономних роботів-машинок, в рамках яких учасники готують автономного робота, який як і в традиційних японських бойових мистецтвах, намагається виштовхати робота-суперника за межі рингу.

Діти та школярі створюють бота на основі Lego NXT/EV-3, щоб продемонструвати свої навички в конструюванні та програмуванні. А згодом, перевірити надійність їхнього робота та злагодженість алгоритму в змаганні з однолітками.

Автор
ВЕЛИКА ІДЕЯ — платформа фінансування проектів через Спільнокошт / медіа соціальних інновацій

Зрозумілі поради, завдяки яким бізнес зможе вийти на краудфандинг, а значить залучити ресурси, підвищити впізнаваність свого бренду та зростити спроможність команди.

Метамодернізм намагається використовувати найкращі інструменти та стратегії минулого для того, щоб будувати оптимістичне майбутнє, і певною мірою є відображенням інформаційної сингулярності, яка охопила людство з появою глобальної мережі.